Wszystko co wiemy o diagnostyce Pass-Thru
Brak dostępu do oryginalnego oprogramowania producenta jeszcze jakiś czas temu był przeszkodą w obsłudze nowszych pojazdów w niezależnych serwisach samochodowych. Jednak obecnie mają one możliwość korzystanie z diagnostyki Pass-Thru, która udostępnia takie informacje. Jest to możliwe dzięki wykorzystaniu testera diagnostycznego, który obsługuje normy SAE J2534 i ISO 22900. Protokół dostępny w Pass-Thru warsztat dostaje pełną funkcjonalność diagnostyczną autoryzowanego serwisu. Dzięki temu może obsługiwać również nowe pojazdy.
Czy każdy warsztat może korzystać z diagnostyki Pass-Thru?
Z uwagi na to, że każdy samochód wymaga aktualizacji oprogramowania, możliwość korzystania z diagnostyki Pass-Thru jest niezwykle ważna. Postawą korzystania z aktualizacji dostępnych w Pass-Thru jest pobranie przez warsztat oprogramowania ze strony producenta, które umożliwia do niego dostęp, w tym przede wszystkim komunikację między samochodem a portalem producenta.
Niezbędny jest zatem komputer (z systemem operacyjnym Windows 7 albo wyższym) z dostępem do Internetu oraz oprogramowanie, dzięki któremu można uzyskać dostęp do serwera producenta oraz przekazywać informacje pomiędzy serwerem i samochodem. Aby zalogować się do portalu, niezbędna jest rejestracja warsztatu, a także weryfikacja wykorzystywanego interfejsu i aktywnej karty kredytowej.
Czy warto inwestować w Pass-Thru?
Wielu kierowców decyduje się na kupno coraz nowocześniejszych aut, a niezależne serwisy mają ograniczone możliwości wykonywania napraw pojazdów, które są nowe. Inwestycja w testery diagnostyczne zgodne ze standardem Pass-Thru i uzyskanie dostępu do danych producentów sprawia, że niezależne warsztaty mogą świadczyć usługi, które wcześniej były realizowane wyłącznie w autoryzowanych serwisach. Biorąc pod uwagę coraz większą liczbę nowoczesnych samochodów poruszających się po polskich drogach, taka inwestycja z pewnością jest opłacalna. Diagnostyka Pass-Thru jest stosowana na przykład podczas wymiany części w aucie. Można ją wykorzystywać również jako formę diagnostyki fabrycznej.